Homepage | Інформація для учасників АТО та вимушених переселенців | Цивільний захист та безпека життєдіяльності населення |
03/08/2021
.
Управлінням охорони здоров‘я облдержадміністрації підготовлено проєкт розпорядження голови облдержадміністрації «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень голови Миколаївської обласної державної адміністрації», з яким можна ознайомитися на цьому веб-сайті та веб-сайті управління охорони здоров‘я облдержадміністрації.
.
Пропозиції та зауваження приймаються за телефоном (0512) 37-10-37 або на електронну адресу [email protected] чи поштову адресу вул. Адміральська, 35, м. Миколаїв, 54001 до 01 листопада 2021 року
.
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
до проєкту розпорядження голови облдержадміністрації «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень голови Миколаївської
обласної державної адміністрації»
.
Аналіз регуляторного впливу до проєкту розпорядження голови облдержадміністрації «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень голови Миколаївської обласної державної адміністрації» підготовлений відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308, та на виконання статті 19 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)», з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань впродовж одного місяця. У процесі підготовки аналізу регуляторного впливу було здійснено наступне.
І. Визначення проблеми
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)» до повноважень центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій віднесено регулювання (встановлення фіксованих та граничних рівнів цін (тарифів), торгівельних (постачальницько-збутових) надбавок, нормативів рентабельності, запровадження обов'язкового декларування зміни) цін і тарифів на окремі види продукції, товарів і послуг.
Законом України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», який набрав чинності 30 січня 2018 року, внесено зміни до порядку та умов фінансування закладів охорони здоров‘я, визначено уповноважений орган - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення – Національну службу здоров‘я України.
З прийняттям Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», постанов Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 р. № 1075 «Про затвердження Методики розрахунку вартості послуги з медичного обслуговування», від 24 грудня 2019 р. № 1086 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті на реалізацію програми державних гарантій медичного обслуговування населення», наказу Міністерства охорони здоров‘я України від 19 грудня 2019 року № 2559 «Про затвердження Методики розрахунку тарифів», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21 грудня 2019 року за № 1270/34241, повноваження центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій щодо регулювання (встановлення фіксованих та граничних рівнів цін (тарифів), торгівельних (постачальницько-збутових) надбавок, нормативів рентабельності, запровадження обов'язкового декларування зміни) цін і тарифів на окремі види продукції, товарів і послуг не поширюються на тарифи, що встановлюються для комунальних підприємств, які уклали договір про медичне обслуговування населення з Національною службою здоров’я України, про що внесені відповідні зміни до абзацу другого пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)».
З огляду на вищевикладене, наразі актуальним є питання визнання такими, що втратили чинність, розпорядження голови облдержадміністрації, які відповідно до закону є регуляторними актами, що встановлювали тарифи на платні послуги, які надають комунальні заклади охорони здоров’я Миколаївської області, в зв‘язку із змінами чинного законодавства України.
Основні групи (підгрупи), на які справляється вплив при підготовці проєкту розпорядження:
Групи (підгрупи) |
Так |
Ні |
громадяни |
+ |
- |
держава |
+ |
- |
суб‘єкти господарювання |
+ |
- |
Проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів, оскільки регулювання цін (тарифів) в цьому випадку є повноваженням комунальних некомерційних підприємств системи охорони здоров‘я за погодженням з власником підприємства.
ІІ. Цілі державного регулювання
Регулювання (встановлення фіксованих та граничних рівнів цін (тарифів), торгівельних (постачальницько-збутових) надбавок, нормативів рентабельності, запровадження обов'язкового декларування зміни цін і тарифів на окремі види продукції, товарів і послуг для комунальних некомерційних підприємств системи охорони здоров‘я законодавцем віднесено до повноважень підприємств, які уклали договір про медичне обслуговування населення з Національною службою здоров’я України.
Головна ціль даного регуляторного акту – приведення у відповідність до вимог чинного законодавства України регуляторної політики обласної державної адміністрації в сфері цін та ціноутворення на медичні послуги, які надаються комунальними некомерційними підприємствами системи охорони здоров‘я області, які уклали договір про медичне обслуговування населення з Національною службою здоров’я України. а також:
ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів
досягнення зазначених цілей
1. Визначення альтернативних способів
Вид альтернативи |
Опис альтернативи |
Альтернатива 1 |
Встановлення тарифів відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 № 1548 |
Альтернатива 2 |
Не регулювати (не встановлювати) тарифи |
Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Оцінка впливу на сферу інтересів держави
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Відсутні |
Суперечить вимогам постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 № 1548 |
Альтернатива 2 |
Реалізація власних повноважень підприємств, здійснення контролю власником за формуванням економічно обґрунтованих тарифів, прозорий механізм розрахунків за отримані платні медичні послуги |
Відсутні |
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Відсутні |
Відсутні |
Альтернатива 2 |
Прозорий механізм розрахунків за отримані платні медичні послуги належної якості |
Оплата за отримані платні медичні послуги за економічно обґрунтованими тарифами. |
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Відсутні |
Неможливість отримати медичні послуги через неможливість надання їх підприємствами системи охорони здоров‘я у зв’язку із відсутністю затверджених тарифів відповідно до вимог законодавства. |
Альтернатива 2 |
Можливість отримання якісних послуг за економічно обґрунтованими тарифами. |
Оплата за надані послуги з медичного обслуговування на економічно обґрунтованому рівні сприяє ефективній господарській діяльності закладу охорони здоров’я. |
IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення
цілей
Єдиним способом розв’язання вищезазначеної проблеми, що відповідає потребам та забезпечує досягнення встановлених цілей, є видання зазначеного регуляторного акту. Запропонований спосіб відповідає чинному законодавству, зокрема, Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», постановам Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)», від 15 лютого 2021 р. № 133 «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у II-IV кварталах 2021 року».
Отже, вирішенням проблеми є визнання такими, що втратили чинність, розпоряджень голови облдержадміністрації, які відповідно до закону є регуляторними актами, що встановлювали тарифи на платні послуги, що надають комунальні заклади охорони здоров’я Миколаївської області, в зв‘язку з тим, що вони суперечать чинному законодавству України.
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) |
Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) |
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала |
Альтернатива 1 |
1 |
Оскільки повноваження обласних державних адміністрацій по регулюванню тарифів на платні медичні послуги не поширюються на підприємства, які уклали договри з НСЗУ, проблема не може бути розв’язана. Альтернативі присвоюється бал «1» |
Альтернатива 2 |
4 |
Оптимальний варіант збалансування інтересів держави, громадян та суб’єктів господарювання. Ця альтернатива забезпечує досягнення цілей державного регулювання та повною мірою відповідає потребам у вирішенні проблеми. Альтернативі присвоюється бал «4» |
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) |
Вигоди (підсумок) |
Витрати (підсумок) |
Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу |
Альтернатива 1 |
відсутні |
Неможливість отримати медичні послуги через неможливість надання їх підприємствами системи охорони здоров‘я у зв’язку із відсутністю затверджених тарифів відповідно до вимог законодавства. |
Цілі прийняття регуляторного акту не будуть досягнуті, суперечить чинному законодавству |
Альтернатива 2 |
Прозорий механізм застосування тарифів, контроль за формуванням економічно обґрунтованих тарифів; можливість надання якісних послуг |
Оплата за надані послуги з медичного обслуговування на економічно обґрунтованому рівні |
Цілі прийняття регуляторного акту будуть досягнуті: реалізація належним чином власних повноважень підприємств системи охорони здоров‘я |
Рейтинг |
Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи |
Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта |
Альтернатива 1 |
Аргументи для переваги відсутні. Відмова від цієї альтернативи дозволить реалізувати власні повноваження підприємств системи охорони здоров‘я |
Існує вірогідність судових позовів в зв‘язку з невідповідністю чинному законодавству України |
Альтернатива 2 |
Причини для відмови відсутні. Обрана альтернатива є найбільш раціональним варіантом врахування інтересів всіх основних груп, на яких проблема справляє вплив. |
Х |
Запропонований спосіб відповідає діючому законодавству. Видання цього регуляторного акту забезпечить досягнення встановлених цілей, починаючи з дня набрання ним чинності.
V. Механізм та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми
Тарифи на медичні послуги, що надаються комунальними некомерційними підприємствами системи охорони здоров‘я області, визначаються рядом зовнішніх та внутрішніх факторів. Одним із зовнішніх факторів є позбавлення повноважень центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій по регулюванню (встановлення фіксованих та граничних рівнів цін (тарифів), торгівельних (постачальницько-збутових) надбавок, нормативів рентабельності, запровадження обов'язкового декларування зміни) цін і тарифів на окремі види продукції, товарів і послуг для комунальних підприємств, які уклали договір про медичне обслуговування населення з Національною службою здоров’я України.
Цінова політика підприємств в значній мірі залежить від виду ринку, кожний з яких ставить свої проблеми в галузі ціноутворення. Забезпечення умов для покращення результатів фінансово-господарської діяльності закладів охорони здоров‘я в умовах недофінансування в галузі, жорсткої конкуренції на ринку медичних послуг потребує постійного підвищення якості медичних послуг, оновлення матеріальної бази, підвищення кваліфікації медичного персоналу, що можливо лише при наявності коштів на ці заходи.
Затвердження тарифів на медичні послуги керівництвом комунальних некомерційних підприємств за погодженням з їх власником, надасть можливість здійснення контролю за правильністю формування і застосування зазначених тарифів, а також позитивно вплине на покращання фінансового стану комунальних закладів охорони здоров'я, підвищення якості медичного обслуговування населення.
Відповідно до вимог регуляторної політики повідомлення про оприлюднення проєкту розпорядження голови облдержадміністрації «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень голови Миколаївської обласної державної адміністрації» та аналіз впливу регуляторного акту для обговорення та отримання зауважень, пропозицій від зацікавлених фізичних та юридичних осіб розміщені на офіційному сайті Миколаївської обласної державної адміністрації для отримання пропозицій та зауважень протягом одного місяця.
VІ. Оцінка виконання вимог регуляторного акту залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
Видання розпорядження дозволить привести процес ціноутворення на платні медичні послуги, які надають комунальні некомерційні підприємства системи охорони здоров‘я області, у відповідність до вимог чинного законодавства України.
Проєкт розпорядження не містить дискримінаційних або таких, що обмежують конкуренцію норм. У разі прийняття регуляторного акту комунальними некомерційними підприємствами будуть реалізовані повноваження, надані Статутами, а встановлені розміри тарифів забезпечать можливість залучити кошти на поліпшення матеріально-технічної бази. Виконання вимог даного розпорядження не потребує додаткових витрат Миколаївської облдержадміністрації.
VІІ. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акту
Строк дії регуляторного акту - одноразовий.
VІІІ. Визначення показників результативності дії регуляторного акту
У випадку прийняття регуляторного акту процес ціноутворення на платні медичні послуги буде приведено у відповідність до вимог чинного законодавства України.
ІХ. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акту
Відстеження результативності регуляторного акту буде проведено на протязі тижня після прийняття шляхом його доведення до комунальних некомерційних підприємств системи охорони здоров‘я області, які уклали договори про медичне обслуговування населення з Національною службою здоров’я України.