Головна Інформація для учасників АТО та вимушених переселенців Цивільний захист та безпека життєдіяльності населення

 

Реформована державна служба: цифри і показники

 
Ключовими підсумками першого року впровадження Закону України «Про державну службу» стали ряд досягнень які не були б можливими без злагодженої роботи Національного агентства України з питань державної служби та його територіальних підрозділів.
Безумовним кроком вперед є запровадження відкритих конкурсів на всі посади державної служби. Власне, це нова філософія вступу на державну службу, оскільки оцінюються і вимірюються передусім особистісні компетенції кандидата на посаду.
Мало про це говориться, але новий Закон містить цікаву норму яка до речі реалізована в Україні вперше. Мова йде про запровадження публічних звітів керівників органів влади. Такі звіти на початок цього року відбулися практично в усіх міністерствах, центральних органах виконавчої влади та місцевих державних адміністраціях.
Відповідно до порядку Кабінету Міністрів України керівники державних органів звітують не лише перед державними службовцями і власними колегами, а й за участю громадськості, ЗМІ публічно доповідають про підсумки своєї діяльності. Такі звіти є показниками, які напряму впливають і на щорічну оцінку і на критерії преміювання.
Сформовано також ефективну систему захисту прав та інтересів державних службовців. По суті це двоступенева система апеляції і досудового оскарження, яка довела реальну можливість отримати ними захист своїх інтересів. Питання можливості оскарження державними службовцями порушення їх прав не дуже публічне, але досить демонстративне. Такого раніше в принципі не існувало.
Оптимізовано систему професійного навчання державних службовців. У процесі знаходиться наступний крок створення ефективних та дієвих служб управління персоналом,  до його завершення ще далеко.
Варто зазначити, що з минулого року у НАДС ведеться облік кількісного складу державних службовців. Ми відійшли від старої системи обліку. Держстат показував середньооблікову чисельність державних службовців. Сьогоднішні механізм і форма звітності дозволяє раз на квартал отримувати данні про кількісний склад державних службовців у розрізі центральних та місцевих державних органів в України. Це є першою складовою інформаційної системи управління людськими ресурсами (HRMIS), створення якої вже розпочато.
Сьогодні можна говорити не лише про реальне збільшення заробітної плати державних службовців, але і про підвищення рівня якості надання послуг державними службовцями.
Зауважимо, що наразі здійснено всі підготовчі заходи для прийняття Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування». Під час засідання 24 травня 2017 року Комітетом Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування  ухвалено рішення рекомендувати Верховній Раді України за результатами повторного розгляду прийняти доопрацьований Закон в цілому.
У новій редакції Закону відображено європейський та найкращий вітчизняний досвід місцевого самоврядування та публічної служби. Його впровадження підсилить правову, організаційну та фінансову спроможність місцевого самоврядування.
 За матеріалами Національного агентства України з питань державної служби 

 Закон україни "Про державну службу"

Центр адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу